×

Zapraszam na Bingewell!

Drodzy Parafianie :) Być może pamiętacie, jak dwa lata temu stworzyłam serię tekstów i serialowych rankingów w przeróżnych kategoriach dla serwisu Poradnik TV. Od jakiegoś czasu serwis ten funkcjonuje pod nazwą Bingewell i w obecnej formie jest jeszcze fajniejszy :) A ja stworzyłam tam zupełnie nowe kolekcje, do których linki znajdziecie w tym tekście. Pokażę Wam również, jak wygląda ta strona, i w jaki sposób możecie z niej korzystać. 


Bingewell to serwis, w którym możecie wyszukiwać seriale - nie tylko te najbardziej znane, ale też różne "egzotyczne" produkcje. Baza tytułów stale się powiększa. Seriale można wyszukiwać na różne sposoby - przez wpisanie tytułu, kraju czy roku produkcji, gatunku. Ciekawą opcją są również kolekcje, czyli przygotowane przed redakcję zbiory seriali uporządkowane według różnych kategorii. 


Po wpisaniu adresu bingewell.pl zobaczycie taki oto ekran startowy. Stąd możecie ruszać w dalszą drogę. 

1. Tu można wyszukiwać konkretne seriale. Dzięki wielu filtrom możecie zawęzić obszar poszukiwań do określonego gatunku czy platformy streamingowej. 

bingewell.pl

2. Tu moim zdaniem najciekawsza opcja, czyli kolekcje. Przydatna rzecz, kiedy chcielibyście coś obejrzeć, ale nie wiecie co. W kolekcjach znajdują się zbiory seriali, ułożone według różnych kategorii. Czasem przy okazji szukania jakiegoś tytułu, można trafić na inne ciekawe propozycje. Kolekcje są cały czas dodawane, więc warto co jakiś czas sprawdzać nowe. 

bingewell.pl

3. A tu zobaczycie, które tytuły pojawiły się ostatnio w emisji, a także seriale powracające z nowymi sezonami oraz zapowiedzi nadchodzących premier. 


WYBÓR WIŚNI I INNE KOLEKCJE

Tym razem przygotowałam dla Bingewell 10 kolekcji. Pierwsza z nich jest tak naprawdę aktualizacją mojego tekstu sprzed dwóch lat, zbierającego w jedno miejsce tureckie seriale znajdujące się w polskiej bibliotece Netflixa. Lista będzie aktualizowana, gdy na platformie pojawią się nowe tureckie seriale. Tak będzie m.in. z "Hot Skull", czyli planowanym na 2 grudnia serialem z moim ulubionym Osmanem Sonantem w roli głównej. 


Tutaj kolekcje dla wielbicieli dwóch najgorętszych w ostatnich latach serialowych par, czyli duetów Demet Özdemir & Can Yaman oraz Hande Erçel & Kerem Bürsin. Czy to się komuś podoba, czy nie, tysiące ludzi poszukuje seriali z tymi aktorami. 



Wielu widzów poszukuje tureckich seriali głównie w polskiej telewizji czy darmowych serwisach streamingowych. W tej kolekcji zebrałam do kupy seriale tureckie dostępne obecnie na TVP VOD, a także tytuły, które można oglądać na antenie kanałów DIZI, Novelas+ czy Telewizji WP. 


A w tej kolekcji dałam trochę do pieca, jeśli chodzi o dobór tytułów, ale miałam swoje powody ;) Ponieważ "Zapukaj do moich drzwi" to serial, który zyskał w Polsce ogromną popularność, i ludzie ciągle go szukają (albo czegoś podobnego), pokusiłam się o stworzenie listy, na którą wrzuciłam różne "zamienniki". Nie tylko tureckie, ale i k-dramowe :) 


Dobrze wiemy, że Turcy uwielbiają kręcić seriale z motywami sensacyjno-kryminalno-mafijnymi, postanowiłam więc zebrać tego typu tytuły w kolekcji tureckich seriali trzymających w napięciu. 


No i w końcu przechodzimy do największych rarytasów :) Z myślą o moich najwspanialszych Czytelnikach stworzyłam również 4 kolekcje, w które włożyłam najwięcej serduszka ;) Pierwszą z nich jest zbiór rozmaitości ze świata. Trochę dziwny miks produkcji z krajów azjatyckich oraz Brazylii, ale wydaje mi się, że można w nim znaleźć ciekawe rzeczy spoza uniwersum turkiszy, k-dram czy seriali zachodnich. Puszczam oczko do załogi bloga Kierunek Azja, bo w kolekcji umieściłam kilka polecanych tam tytułów. 


W poniższej kolekcji zawarłam 20 tureckich seriali, które jestem w stanie uznać za najciekawsze, jakie oglądałam w ciągu sześciu lat pisania bloga. 


A tu z kolei wybrałam 10 dostępnych na Netflixie seriali anime. Nie jestem ich koneserem, ale czasem jak mam dość patrzenia na prawdziwych ludzi, to lubię przez moment popatrzeć na takich narysowanych ;) 


No i ostatnia kolekcja - 20 moich ulubionych k-dram! 


Pani Fazilet obserwuje, czy rzetelnie odwiedzacie wszystkie linki do wiśniowych kolekcji xD
Fazilet Hanım ve Kızları, kadr z serialu, StarTV, www.startv.com.tr

Zaznaczam, że jest to dla mnie projekt poboczny i podczas układania moich kolekcji brałam również pod uwagę czynniki inne niż moje osobiste preferencje. Nie są to też listy rankingowe, a zatem nie traktujcie ich jako spisu uporządkowanych od najlepszego do najgorszego, zwłaszcza w kolekcjach moich ulubionych turkiszy czy dram. A żeby przeczytać cały tekst dołączony do kolekcji, należy kliknąć "Pokaż więcej" tuż pod tytułem i zajawką, po lewej stronie strony. 

Ponieważ bezpośrednio na portalu nie ma możliwości komentowania kolekcji, śmiało możecie kierować swoje gorzkie żale pod tym wpisem lub na mojej stronie na FB. Co jakiś czas będę tam wrzucać link do pojedynczych kolekcji. Jestem otwarta na sugestie, jeśli uznacie, że w jakiejś kolekcji brakuje jakiegoś tytułu. Na Bingewell możecie też znaleźć moje stare rankingi, które wcześniej znajdowały się na PoradnikuTV. W najbliższym czasie będę je lekko aktualizować. 

Zapraszam Was gorąco na Bingewell :) Do zobaczenia!

17 komentarzy:

  1. Toż to artykuł idealny dla mnie ;) Aż mi się oczka zaświeciły. Zwłaszcza, że nie spodziewałam się dwóch artykułów dzień po dniu. Gorzkie żale to może nie, ale litania już tak. ;)) No to startujemy. 1. Jakie obszerne te rankingi. Nie sądziłam, że będzie w nich aż tyle pozycji. Jednak Netflix króluje jeśli chodzi o turkisze w necie. Choć patrząc na filmwebie to nowe, pomniejsze platformy też co nieco oferują, ale raczej filmy. 2. Demet i Can to raczej nie mój duet choć ona podobała mi się w swojej roli w "Miłości i przeznaczeniu", a on jest nawet spoko w "Tajemniczych barwach Sycylii". 3. Hande i Kerem to za to absolutnie mój duet. Chemia totalna. Co do Hande to do tej listy dodałabym jeszcze serial "Halka". A ostatnio oglądałam fragmenty "Azize". Natomiast Kerem to mój absolutny numero uno. Świetna charyzma aktorska. Mam nadzieję, że znajdę gdzieś wreszcie "Muhtesem Ikili". No i czekam też na jego nowy serial "Lemi", który ma być ponoć na Netflix. 4. Na Dizi od 28.11 ma być serial "Goc Zamani" ("Sploty nienawiści"). 5. "Piękniejsza niż Ty" to słabiuchne zastępstwo na WP po "Zapukaj do moich drzwi". Strasznie dużo podobieństw. W zarysach bohaterów, klimacie itd. Główna aktorka spoko, ale główny aktor niezbyt. Dobrze zbudowany, ale wręcz jakby za bardzo, jakiś taki wielki. Aktorsko nic szczególnie porywającego. Jest w nim dla mnie coś sztucznego. 6. Chyba nie doczekam się drugiego sezonu "50m2" :( . 7. Zaintrygowały mnie te brazylijskie produkcje. 8. Jak nie oglądam za wiele rom-komów tak moim faworytem w tym gatunku jest "Zapukaj do moich drzwi". Nic na to nie poradzę. Mam słabość do tego serialu i już. Chociaż blisko za nim jest właśnie "Klasa wyższa". :) 9. Do anime jakoś nie mogę się przekonać. 10. Czyżby nic wśród k-dram nie zbiło u Ciebie z pierwszego miejsca "Vincenzo"? Muszę wreszcie go dokończyć. I to by było na tyle. Podziwiam Twój zapał, bo stworzenie wszystkich tych kolekcji musiało kosztować sporo zaangażowania. Doceniam i czekam na kolejne, bo lubię takie zestawienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oha, tak obszernej wypowiedzi się nie spodziewałam :D No ja te swoje kolekcje starałam się robić na bogato, tak żeby ująć możliwie jak najwięcej tytułów. Było przy tym trochę dłubania, ale myślę, że efekt można uznać za satysfakcjonujący. I właśnie dlatego tak długo mi zeszło z ostatnim wpisem, bo po prostu wiele czasu spędziłam nad kolekcjami. Dzięki za info o nowym serialu na Dizi, zobaczymy co to w ogóle takiego. A Vincenzo jest dla mnie bezapelacyjnie najlepsze, nie mogło być inaczej.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Już idę do zakładki "Wybór Wiśni - moje ulubione k-dramy" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomix, lista z k-dramami najważniejsza :D jakieś zaskoczenia?

      Usuń
    2. Podziwiam, jak udało ci się w jednym zdaniu zrobić opisy dram :D to moja ulubiona: "Antyspołeczna pisarka i bezinteresowny opiekun ze szpitala psychiatrycznego, którym nigdy nie było po drodze z miłością, wzajemnie leczą swoje emocjonalne rany." xd

      Usuń
    3. Odpowiem szczerze jak na spowiedzi: nie wszystkie te opisy są moje xD Część już była przypisana do tytułów, które brałam z bazy. Najczęściej są to po prostu tłumaczenia z anglojęzycznych opisów. Ale sporo opisów i tak musiałam poprawić, bo brzmiały w chuj bez sensu i nie mogłam na to patrzeć. A za IOTNBO nie odpowiadam haha

      Usuń
    4. Tak właśnie myślałam, że to nie twoje, ty zrobiłabyś to ciekawiej :)

      Usuń
  3. W kwestii seriali dostępnych na vod to na platformie FilmBox+ jest kilka tytułów, które jakiś czas temu były na Dizi i Novelas+. W tv już ich nie ma, a na tej stronie są. Zresztą kilka rzeczy, które tam są pojawiło się też na CDA Premium. Z racji tego, że na filmwebie bawię się trochę ostatnio w uzupełnianie filmografii tureckim aktorom to zauważyłam, że serwis ten podaje, że trzy tureckie seriale są też na Apple Tv. Tyle tylko, że jak się to dokładnie sprawdza to coś tam jest nie tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i jeszcze na Pilot WP jest dostępnych po kilka odcinków "Zapukaj do moich drzwi". To jest chyba zsynchronizowane z emisją telewizyjną. Tzn. na WP lecą teraz powtórki tego serialu i odcinki pokazywane w tv w danym tygodniu są też wtedy w Pilot WP. Po tygodniu następuje wymiana odcinków itd. Niby filmweb pokazuje, że SCK jest też na Play Now, ale jednak jest to chyba już nieaktualne i tam go nie ma. Natomiast na VOD Tvp jest też serial dokumentalny "Wspaniałe stulecie - Tajemniczy świat".

      Usuń
    2. Dzięki za info :) sprawdzę ten FilmBox+, jak wygląda sytuacja na tej platformie.

      Usuń
    3. Spoko. :) Myślałam też, że jak pojawi się u nas Disney+ to tam będzie trochę turkiszy. A tymczasem filmweb podaje info o jednym. To świeżynka pt. "Wybór" (tur. "Ben Gri"). Zostaje czekać na zimowe nowości Netfliksa np. Sifirinci Gun z Enginem Ozturkiem. Pozdro ;)

      Usuń
  4. Buszując po Bingewell trafiłam na kolekcję, o której tu nie wspominasz, a której nie było też chyba w Poradniku. Chociaż mogę się mylić. Chodzi mi o tę z adaptacjami. I tu moje pytanie. Znasz turecką wersję "Brzyduli" czyli "Sensiz Olmuyor"? Tak na marginesie... super byłoby gdybyś po rozstrzygnięciu Quizu Wiśniomaniaka opublikowała na fanpagu prawidłowe odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było coś takiego, faktycznie robiłam taką kolekcję na Poradniku, potem to trafiło na Bingewell, ale tak szczerze mówiąc, to później nie szukałam innych tego typu produkcji. Za Brzydulą nie przepadałam, nie kumam w ogóle fenomenu tego serialu w całym pierdyliardzie różnych remake'ów :D
      A odpowiedzi do quizu będą jutro :) gwarantuję kupę śmiechu (z przewagą kupy xD)

      Usuń
  5. Aktualizacja. Właśnie zauważyłam, że na TVP VOD dostępny jest serial "W szklanej klatce" ("Camdaki Kız"). Całkiem niedawno uzupełniłam obsadę tego serialu na fw o odtwórczynię głównej roli Burcu Biricik, a teraz patrzę, że dodano opis i polski tytuł co oznacza emisję u nas. I faktycznie póki co dostępne są 2 odcinki, a 3 ma być wkrótce. Nie wiem tylko z jaką częstotliwością będą dodawane nowe odcinki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiśnio, nie wiem czy coś się dzieje z bingewell czy to ja mam problem, ale strona mi nie działa. Wczoraj weszłam na nią w poszukiwaniu informacji o jedynym tegorocznym serialu wakacyjnym, który mnie zainteresował czyli "Ya cok seversen", a tu strona się nie włącza. Na marginesie, serial jest świetny. Z odcinka na odcinek coraz lepszy, a to rzadkość. Zwykle pierwszy odcinek to mocne uderzenie, a potem bywa różnie. A tutaj pierwszy był dobry, a z każdym kolejnym jest coraz lepiej, ciekawiej i dynamiczniej. Mimo, że reklamowany jest jako kolejna komedia romantyczna to dla mnie jest to bardziej jednak jak komedia obyczajowa albo po prostu serial obyczajowy, a nawet familijny. Na szczęście nie kolejny biurowy rom-com. Widać trochę opinii, że serialowy Ates w wykonaniu Kerema Bursina to Serkan Bolat 2.0. Niemniej mimo pewnych podobieństw te postaci są inne. Ates Arcali jest bardziej bezpośredni i swobodny. Kerem gra go moim zdaniem bardzo dobrze. Teraz do jego genialnej ekspresji w twarzy doszła jeszcze ekspresja w ciele, głównie gestach. Hafsanur Sancaktutan jako Leyla też jest naprawdę fajna. Widziałam ją wcześniej w "Miłosnych przetasowaniach" dla Disney+. Ma w sobie naturalność i urok takiej normalnej dziewczyny z sąsiedztwa. Wygląda ładnie, ale zwyczajnie, a nie jak chodzące milion dolarów. Ona i Kerem mają dobrą komitywę. Widać, że się lubią i przenosi się to na ekran.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja współpraca z Bingewell zakończyła się dość dawno temu i szczerze mówiąc nie miałam w ostatnim czasie okazji i też w sumie potrzeby, żeby tam wchodzić, ale masz rację, strona wygląda na nieistniejącą. Być może jest w przebudowie, a być może ma to związek z czymś zupełnie innym. W każdym razie trudno mi powiedzieć, dlaczego nie działa.
      A wspomniany serial gdzieś mi mignął, ale mi już zwyczajnie przeszło ;) Odpłynęłam gdzieś daleko hehe

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Ja nie zaliczam siebie do ogromnych fanek turkiszy. Oglądam średnio jeden na pół roku. ;) I to zwykle coś co musi mnie mocno przyciągnąć. Aczkolwiek doceniam część tych produkcji oraz fakt, że latem w Turcji w tv są nowości, a nie jak u nas, sezon ogórkowy. Jak rozumiem za sprawą zmiany Twoich zainteresowań wśród tekstów pozostałych do opublikowania na blogu nie będzie omówień tureckich seriali. Np. "Krawca" od Netflixa?

      Usuń

Chcesz podzielić się swoją opinią? Nie zgadzasz się z moją? Śmiało! Napisz komentarz :)

Copyright © Wiśnia w multiwersum seriali , Blogger